تغذیه سالم

کدام آبمیوه های طبیعی برای کاهش استرس مفید است؟

درصورتی که نتوانیم شرایط را کنترل و مدیریت کنیم، استرس های روزمره این پتانسیل را دارند که به یک بیماری جدّي تبدیل شده و روی بدن اثرات مخربی به جا بگذارند. بدین ترتیب بهترین عمل این است که با تغيير سبک زندگی مان آغاز کنیم. خوش بختانه آبمیوه های طبیعی خوشمزه ای هم وجود دارند که منبع خوب آنتی اکسیدان ها بوده و بدن را به آرامش می رسانند.

 

کاهش استرس با آبمیوه های طبیعی و ترکیبی گیلاس و کیوی

ویتامین ث موجود درمیوه ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند همچنین کمک می نماید تا پس از یک روز طاقت فرسا به آرامش برسید. در واقع تمام مرکبات سطح هورمون کورتیزول را به حد متوسط کاهش می دهد.

هورمون کورتیزول زمان استرس ترشح می شود به به همین دلیل پرتقال، نارنگی، گریپ فورت، لیمو را در لیست غذایی خود بگنجانید.

کیوی دارای ویتامین ث زيادي است و آنزیم هایی که انرژی را بالا می برند فعال می کند. آب آلبالو نیز باعث ترشح هورمون ملاتونین میشود این هورمون خواب و استراحت شما را تنظیم می نماید.

آبمیوه های طبیعی برای کاهش استرس

 

آب میوه های طبیعی سیب و تمشک

سیب 2 عدد

تمشک 7 عدد

برگ نعنا چند پر برای خوشمزگی

مواد اشاره شده را به خوبی بشویید و درون مخلوط کن بریزید تا یک آبمیوه یک دست با رنگ قرمز-صورتی حاصل شود.

در صورتی مشاهده کردید که آبمیوه تان خيلي غلیظ شده است مقدار کمی آب به آن اضافه نمایید. بعد از حاضر شدن این نوشیدنی خيلي زود آنرا مصرف نمایید . این آبمیوه برای صبحانه یا شام فوق العاده است.

آبمیوه های طبیعی برای کاهش استرس

 

مطالب مرتبط: پاک سازی کلیه ها با مواد غذایی سالم

 

آب میوه ضد استرس بادام، موز، آب نارگیل

به خاطر بالا بودن ویتامین ب، این آبمیوه طبیعی به تسکین استرس کمک می کند که به سیستم عصبی آسیب می رساند. با این حال، منبع عالی از آهن، کلسیم و منیزیم است.

10 عدد بادام

1عدد موز

1 فنجان آب نارگیل (200 میلی لیتر)

بادام، موز و آب نارگیل را با هم ادغام نمایید تا ترکیب یکنواختی به دست آید.

هر وقت استرس دارید، آبمیوه را بنوشید. این کار را 3 دفعه درهفته بعنوان یک اقدام پیشگیرانه انجام دهید.

آبمیوه توت فرنگی و موز

توت فرنگی 8 عدد

گلابی سبز 1 عدد

موز رسیده 1 عدد

مخمر آب جو 1 قاشق

شیوه تهیه و استفاده

این نوشیدنی هم بسیار خوشمزه و در عین حال بسیار موثر است. در واقع این آبمیوه منبع آنتی اکسیدان ها بوده و همچنین مدر و ارامش بخش فوق العاده ای است. توت فرنگی باعث افزایش میزان اندورفین موجود این آبمیوه می شود.

کافی است مواد ذکر شده را بشویید و در مخلوط کن بریزید و به خوبی میکس نمائید. این آبمیوه برای صبحانه بسیار عالی است. پیشنهاد می شود دو یا سه روز در هفته از این نوشیدنی استفاده نمایید.

 

شیوه تهیه یک نوع آبمیوه طبیعی شیر سویا، برگه زردآلو و سیب

برای تهیه این آبمیوه، برگه زردآلو را شب قبل در قدری آب سیب خیسانده و روز بعد آنرا با آب سیب و شیرسویا ترکیب نمایید.

مخلوط به دست آمده به دلیل داشتن زردآلو، دارای آهن و بخاطر شیرسویا دارای ویتامین و کلسیم فراوانی است.

شما می توانید بنا به میل و سلیقه خود از دیگر میوه ها هم استفاده نمایید؛ به طورمثال انجیر خشک را که در آب سیب خیس خورده است، با موز و شیرسویا مخلوط و میل نمایید.

این آبمیوه های طبیعی سردردهای ناشی از استرس را تسکین می دهند.

اشخاص مبتلا به دیابت چه میوه هایی را می توانند مصرف کنند؟

Previous article

آغاز طرح واکسیناسیون در روزهای آتی

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *