تغذیه سالم

12 غذا برای متعادل سازی PH بدن

متعادل سازی PH بدن

محدوده ارگانیک pH خون میان 7 . 35 و 7 . 45 است که بدین معنا است که می بایست مقداری اسیدی یا این که قلیایی باشد. با این وجود، در زندگی روزانه ما تمایل متعددی به میل کردن غذاهای اسیدی داریم. این غذاها میتوانند اثرات منفی تندستی نظیر سنگ کلیه، زخم استخوان و ماهیچه ای، خطر ابتلا به سرطان، مشکلات کبدی و بیماری های قلبی را ارتقاء دهند. غذاهای قلیایی می‌توانند به شما در تهیه و متعادل سازی PH بدن شما یاری نمایند چون دربردارنده سدیم می‌باشند که تحت عنوان یک بافر ارگانیک در قبال اسیدیته کار می نماید.

درین مقاله فهرستی از مواد غذایی کم پروتئین اسیدی را که می بایست در رژیم غذایی خویش برای رسیدن به متعادل سازی PH بدن مطلوب تهیه و تنظیم فرمائید، تنظیم کردید.

صیفی جات مناسب ترین اقلام برای متعادل سازی PH بدن :

بروکلی پخته شده: کلم بروکلی آکنده از ویتامین های C و A، فیبر، اسید فولیک و فیتوناتیت است. این میتواند شما‌را از بیماری های گوناگون مزمن حفظ نماید و سم زدایی ارگانیک را شروع نماید.

 

گل کلم پخته شده: گل کلم  تعدادی از میکرو ارگانیسم ها و ویتامین های مهم سلامتی را در بر دارد. گل کلم دارای اثرات ضد التهابی می‌باشند و میتوانند به شما در جلوگیری از بیماری های سرطان، قلب و مغز و چه بسا افزایش وزن کمک نمایند.

 

کلم سبز: بی نیاز از اسید فولیک، منیزیم و ویتامین های C و K است و می‌تواند شما‌را درمقابل اثرات منفی اشعه، سرطان محافظت نماید و همینطور به بهبود هضم یاری دهد.

 

متعادل سازی PH بدن 1

 

هویج خام: هویج مشتمل بر اجزای قلیایی ارگانیک است که ممکن است به شما یاری دهد که اسید معده و کلسترول را کم کند؛ بینایی را بهبود بخشیده و نشانه ها پیری زودرس را کاهش می‌دهد.

 

چغندر پخته: چغندر مملو از میکرو ارگانیسم هایی نظیر منگنز، پتاسیم و مس می باشند که دارای اثر ضد پیری بر تن شما است، کاهش التهاب و چه بسا کاهش وزن می باشند.

تاثیرمیوه ها بر تعادل php:

آووکادو: آووکادو دربردارنده تعادل زیادی از الیاف غیر محلول و محلول است که به کاهش جراحت کبد، دوری از سرطان دهن، محافظت پوست سالم و تغذیه موهای کم آب و مصدوم یاری دهد.

 

طالبی: طالبی غنی از پتاسیم، فیبر و بقیه مواد پرخاصیت می باشند. طالبی قادر به ساختن استخوان ها، تقویت سیستم ایمنی تن، دندان های شما و بهبود بینایی شما می‌باشند.

حبوبات چه تاثیری روی php خون می گذارند؟ 

سویا: دربردارنده پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر نامحلول می باشند که احتمال دارد به کاهش سطح کلسترول یاری نمایند. علامتها یائسگی را کاهش دهند و خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهند.

عدس پخته شده: یکی شایسته ترین منابع گیاهی پروتئین، فیبر غذایی، آهن , فولات، ویتامین B1 و مواد معدنی است. آنان قادر به رویش باکتری سالم میباشند، مرحله قند خون خویش را کنترل کرده و سیستم ایمنی تن شمارا بهبود می‌بخشد .

 

نخود فرنگی: دربردارنده میزان متعددی پروتئین، فیبر و مواد پرخاصیت است که زمانی می‌خواهید وزن کم نمائید، سیستم ایمنی تن را تقویت می نماید، استخوان ها را تندرست نگه دارید و از پیری زودرس خودداری فرمائید.

زیتون:

زیتون های خشک شده منبع خوب ویتامین E و چربی های غیر اشباع می باشند که میتوانند تحت عنوان یک آنتی اکسیدان ارگانیک فعالیت نمایند، شانس چاقی را کاهش می‌دهند، سبب خودداری از لخته شدن خون و از میان بردن کلسترول مازاد از خون شما میگردند.

 

متعادل سازی PH بدن 2

 

اسفناج:

اسفناج پخته شده دربردارنده ویتامین های A  ،C ،K و کلسیم است , به این ترتیب می‌تواند اثرات ضد سرطان و پاک کننده بر روی تن شما ایجاد نماید و استخوان، پوست و گیسو شما‌را سالم نگه دارد.

همه چیز در مورد آزمایش تروپونین خون

Previous article

پرواز ترک به آنتالیا

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *