تغذیه سالم

معرفی مواد غذایی انرژی زا!

انرژی مورد نظرتان را بدست اورید

امان از وقتی وقتی که انرژی کم میاوریم و دل و دماغی برای ادامه زندگی نمی ماند . برای همگی ما پیش میاید که در مقاطعی از زندگی در گیر این حس شویم . حس ضعف می‌کنیم . بی هدف هستیم . انرژی انجام کاری را نداریم . براین اساس او‌لین چیزی که به فکرمان می‌رسد این است که افسرده شده ایم . این وسط خیلی ها زود دست به فعالیت میشوند و وارد او‌لین داروخانه میشوند . یکسری قرص اعصاب و روان و مسکن و ضداسترس میخرند به آرزو این که خود را از جهان و ناراحتی هایش بدور نمایند .

 

بعضی دیگر هم تا می‌توانند می خوابند به گمان این که خسته می‌باشند و بایستی استراحت نمایند . برخی دیگر هم برای از بین بردن خواب و کرختی، خود را به قهوه می بندند تا بتوانند به کارشان ادامه دهند . ولی هیچ یک از این‌شیوه راه‌حل ها چاره ساز نیست . ایراد شما این است که انرژی کم آورده اید و مقداری ضعیف شده اید . در نتیجه نیاز دارید تغییر تحول کوچکی در برنامه غذایی تان بدهید و مقداری مواد غذایی حال خوب کن میل نمائید . با ما باشید تا با این مواد غذایی انرژی بخش بیش تر آشنا گردید .

 

فلفل دلمه ای قرمز‌رنگ منشاء عالی ویتامین ها
وقت آن رسیده که چندین عدد فلفل دلمه ای بخرید و به خانه بیاورید . این فلفل گرد و قلمبه قرمز‌رنگ قسمتی از منابع عالی ویتامین C به حساب آورده می شود .
هر 100 گرم فلفل دلمه ای حدود 162 میلی گرم ویتامین C به تن میرساند . این سبزی پرخاصیت انرژی زا است و منجر می شود درطول روز با خوشحالی باشید . پیشنهاد میکنیم فلفل دلمه ای را با دقت شسته و خرد نمایید و به صورت خام در سالاد یا این که کنار خوراک میل نمایید . درصورتی که در هضم پوست آن دچار مشکل می‌باشید آن را به بازه زمانی چندین دقیقه درون فر قرار دهید تا نرم شود . آن گاه می‌توانید پوست آن را به راحتی بکنید . پیشنهاد می‌کنیم روی میز کارتان مدام فلفل دلمه ای داشته باشید و از آن به عنوان میان وعده به کار گیری نمائید . خواهید دید خیلی زود حالتان عالی خواهد شد .

 

انگور سیاه , کوچک ولی موءثر
درصورتی که در مناطقی زندگی میکنید که به انگور فرنگی دسترسی دارید حتماً از آن میل فرمائید . انگور سیاه یک میوه فوق العاده برای کسب انرژی و نشاط و شادی به حساب آورده می شود . هر 100 گرم از این حبه های مشکی رنگ و آبدار دربردارنده حدود 200 میلی گرم ویتامین C میباشند . یادتان باشد که انگور سیاه همینطور منشا آنتی اکسیدان ها است که از پیری زودهنگام سلول ها خودداری کرده و به احیای سلولی کمک زیادی می نماید . در نتیجه بفرمایید انگور سیاه!

 

جعفری : حال عالی , پوست عالی
جعفری یکی‌از دردسترس ترین سبزی های وجود دارد . هر هنگامی که توانستید , از این سبزی معطر خوشمزه میل نمائید . جعفری منشا عالی ویتامین C به حساب آورده می شود . هر 100 گرم از این سبزی 190 میلی گرم ویتامین C به تن میرساند . شایسته ترین روش ارتقاء جعفری مصرف سالاد تبوله یا این که به عبارتی سالاد جعفری است .

 

سالاد تبوله
سفارش میکنیم یه خرده بلغور , لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده هم به سالاد لبنانی تان اضافه نمایید تا حالتان خوب تر و خوبتر شود . یادتان باشد که مصرف جعفری خام بیشتری ویتامین را به تن می‌رساند . حالا آنکه جعفری پخته شده در آش , سوپ یا این که خورش 50 درصد ویتامین های خویش را از دست میدهد .

عسل بخورید جان بگیرید
عسل دربردارنده آنزیم هایی است که از غدد بزاق زنبورها حاصل می شود . این ماده غذایی خواص آنتی باکتریال بالایی دارااست و شمارا از شر خستگی ناشی از ناخوشی های روزانه خلاص می نماید . یادتان باشد که عسل سرشار از ویتامین های مجموعه ب مثل B6 , B3 و B9 است که برای سرحال شدن و تقسیم سلولی فوق العاده اند . از سمت دیگر عسل سبب ساز احیای سلول های تن می شود به بدین ترتیب هم نقش موثری در رفع خستگی داراست . سفارش میکنیم از هر مدل عسل ارگانیک استفاده نمایید . ژله رویال یا این که پادشاه انگبین پیشنهاد برتری است .

کیوی : بیشترین انرژی در یک میوه

تمام اعضای خانواده مرکبات خستگی را در هم می پیچند و انرژی می دهند . اگر به دنبال یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و بانشاطی هستید لیموترش بهترین گزینه برای شما است.
کیوی هم جزء منابع عالی ویتامین C است . هر 100 گرم از این میوه 93 میلی گرم ویتامین C داراست . در حالتی که در روز به یکباره انرژی کم میاورید و حس خستگی می‌کنید به سراغ کیوی بروید . یادتان باشد که چنانچه از کیوی اسموتی تهیه نمائید ویتامین آن از بین نمی رود . به این ترتیب در‌حالتی که طرفدار نوشیدنی و آبمیوه میباشید حتماً به اسموتی کیوی هم فکر کنید .

شکلات سیاه : زنده باد کاکائو
کاکائوی مو جود در شکلات سیاه سرشار از منیزیم است که در برخورد های فیزیولوژیکی تن و روح و روانمان تأثیر دارااست . علاوه بر این کاکائو دربردارنده پولیفنول است . این آنتی اکسیدان در تقابل با خستگی نقش موثری دارااست . سفارش میکنیم که روزمره 10 گرم شکلات سیاه میل فرمائید تا حالتان خوب شود .

 

لیموترش : ترش شیرین کار
تمام اعضای خانواده مرکبات خستگی را در هم می پیچند و انرژی می دهند . لیموترش یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و بانشاطی است . ولی حالت اسیدی و ترش آن برای همه دلپذیر نمیباشد . در شرایطی‌که شما نیز این مشکل را دارید آن را با پرتقال و گریپ فروت ادغام نمائید . چه بسا میتوانید به مخلوط آب لیموترش و عسل هم اعتماد نمائید . این شربت ارگانیک تنها برای روزهای سرما خوردگی نیست . لیموترش همینطور منجر کاهش شاخص گلیسمی غذایتان می شود . پیشنهاد می‌کنیم غذاهایتان را با لیموترش میل نمایید .

 

میوه گواوا : میوه گرمسیری و حال خوب کن
این میوه منحصربه‌فرد بخش ها گرمسیری است . در کشور ایران علی الخصوص در سیستان و بلوچستان موجود است و به آن سیب و زیتون محلی هم گفته می شود . این میوه انرژی زا در هر 100 گرم , 65 میلی گرم ویتامین C دارااست و برای سالاد میوه فوق العاده است . یادتان باشد که به طور کلی تهیه سالاد میوه به خودی خود حال خوب کن است و مصرف آن هم حالتان را خوبتر و خوب تر می نماید . پس دست به عمل گردید و یک سالاد میوه عالی برای خودتان مهیا فرمائید و خودتان را از این حال وخیم نجات دهید .

 

سخن پایان
سخن پایان این‌که داشتن حال عالی به خیلی چیزهای دیگر هم مربوط می شود . داشتن تن درستی , دوستان , پول و خیلی چیزهای دیگر . البته یادتان باشد برای این که حالتان عالی باشد علاوه بر تغذیه سالم نیاز به ورزش هم دارید . پیشنهاد میکنیم هر روز ورزش فرمائید . پیاده روی , شنا , دوچرخه سواری , دوی نرم و غیره تن درستی تان را افزایش داده و کمک متعددی به بهبود روحیه تان می نماید .

در طول روز باید چه میزان میوه را میل کنیم؟

Previous article

برای رفع خستگی در طول روز چه کنیم؟

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *