بهداشت بانوان

6 حقیقت برای اینکه به سمت راست یا روی شکم نخوابید

اشتباه رایج خوابیدن روی شکم و به سمت راست

برخی از بدون شوخی ترین مشکلات مزمن نظیر سوزش سر دل و کمردرد می‌تواند ناشی از خواب اشتباه ( روی شکم ) باشد . همگی ما می‌دانیم لذت بردن از یک خواب عالی در شب چقدر با اهمیت است , ولی آن صرفا مرتبط با حس راحتی در خواب نیست بلکه بایستی بیشتر راجع‌به آنچه برای بدن موءثر است باشد .

خوابیدن بخش عظیمی از زندگی ما است و به همین بهانه است که می بایست عادات خواب خویش را مجدد مورد بررسی قرار دهیم .

بعضی از مشکلاتی که در معاش با آن روبرو هستیم ممکن است با همه گیرترین موقعیتهای اشتباه خواب مثل خوابیدن روی شکم یا این که سمت راست رابطه داشته باشد .

به‌دنبال بعضی از مشکلات خوابیدن روی شکم و سمت راست بدن را قرار داده ایم :

1 . سبب ساز سوزش سردل می شود :
دراز کشیدن در جهت راست یا این که روی شکم می‌تواند مشکلی به اسم بیماری ریفلاکس معده تولید نماید یا این که این ایراد را برای هر هر کس آن را تجربه نموده است بدتر نماید . این اتفاق می افتد هنگامی اسید و محتویات معده به درون مری بالا رود . روزنه ای که مانع برگشت اسید از منطقه معده می شود و می‌تواند ریفلاکس را کنترل نماید به دلیل وزن باز می‌ماند و محتویات معده به پایین مری آورده شده و سبب ساز سوزش سر دل , بلاتکلیفی , طعم اسید در دهن , بوی بد دهن و برخی اوقات حتی درد قفسه سینه می شود .

خوب تر است :

در سمت چپ خود بخوابید و یک خمیدگی در قسمت بالای تن خویش اضافه فرمائید . اثبات شده‌است کسانی که ریفلاکس معده را تجربه می نمایند با کاهش سوزش سر دل حس تسکین می نمایند . در‌این‌حالت‌ خواب , معده در موقعیت قابل قبولی قراردارد که طعام را ناچار می کند در معده بماند و در قسمت فوقانی معده و از روزنه مری نشت نکند .

2 – برای ستون فقرات و پشت شما بد است :
به گفته کارشناسان , این حالت خواب به درد مزمن کمر وابسته است . فشار وارد شده به پشت و ستون فقرات شما در حین شب در‌این شرایط بسیار شدید است چون بیشتر وزن شما در آن بخش های تن نگه داشته می شود . ستون فقرات در شرایط طبیعی قرار ندارد و به همین منظور ممکن است هنگام تغییر و تحول موضع‌ها گهگاه حس بی حسی یا این که نیاز به جاذبه فرمائید .

خوب تر است :

در صورتی‌که نمی توانید در هر وضعیت دیگری بخوابید , میتوانید این شرایط خواب را به روشی تهیه و تنظیم نمایید که به منحنی ستون فقرات به صورت طبیعی یاری دهد . تلاش فرمائید 2 بالش را زیر بدن خویش قرار دهید , یکی پایین لگن و دیگری زیر سر خویش . با این وجود , بهترین وضعیت خواب برای کاهش درد کمر , انجام همین عمل در حالی است که روی پشت خود دراز کشیده اید یا این که در صورتی می خواهید به پهلو بخوابید یک بالش در زیر سر و یکی دربین پاهای خویش قرار دهید .

3 . این می‌تواند منجر مشکلات مزمن گردن شود :

نفس کشیدن درست هنگام خوابیدن بر روی شکم نا ممکن است در صورتی گردن را به یک طرف نچرخانید . این موقعیت خواب ممکن است باعث به ایجاد مشکلات مزمن گردن , نظیر دیسک فتق شود , چون سر و ستون فقرات از هم ترازی نیستند و گردن شما ناچار به پیچ خوردن است . سری استخوان های نخاعی به وسیله دیسک ها نگهداری می گردند . شرایط خواب ضعیف ثابت قادر است به بخش های ژلاتینی آن دیسک ها جراحت برساند و باعث به درد مزمن شود .

خوب تر است :

خوابیدن روی پشت طبیعی ترین حالت برای کل تن شما است . پزشکان این وضعیت را به اشخاصی که در گیر درد مزمن ستون فقرات می باشند , توصیه می کنند . خوب تر است با یک شیب کوچک در زیر گردن خویش با بالش فوم بخوابید . همینطور می‌توانید یک بالش را در پایین هر بازو امتحان نمائید تا گردن از وزن و فشار آن تماما برطرف شود .
4 – قادر است فشار بیشتری به جنین وارد نماید :

چنانچه می‌خواهید مادر شوید , می بایست در خصوص عادات خواب خویش مراقب باشید , نه صرفا برای جنین , بلکه برای تن درستی و راحتی خویش هم به کار بگیرید . خوابیدن روی شکم شما وضعیت شماره یک است که می بایست از آن خودداری نمائید چون وزن اضافی در اواسط تن شما فشار متعددی به ستون فقرات شما وارد می نماید . بیش تر از این , این موقعیت فضای ضروری برای جنبش آزادانه را به جنین شما نمی دهد , چون دربین بستر و ستون فقرات شما فشرده می شود .

خوب تر است :

پزشکان به تمامی زنان حامله پیشنهاد میکنند که خوابیدن در سمت چپ خویش را امتحان نمایند , چون این وضعیت سبب ارتقاء جریان خون می شود و حداکثر میزان اکسیژن را برای مادر و نوزاد آماده می نماید .
5 – قادر است منجر ایجاد چین و چروک صورت شود :
خوابیدن با یک طرف صورت بر روی بالش امری دوری ناپذیر است زمانی که روی شکم یا این که پهلوی خویش می خوابید . مطالعات نشان داده اند که‌این بدترین کاری است که میتوانید با صورت خویش انجام دهید چون فشار وارداتی به هر طرف پوست صورت شما میتواند سبب ایجاد چین و چروک صورت شود .

 

خوابیدن در بارداری به روی شکم ممنوع

 

خوبتر است :

خوابیدن به پشت شما شایسته ترین راه‌حل برای دوری از چروک است . به صورت شما روی بالش فشار نمی آید , منافذ پوست شما قادر به دم‌وبازدم است و شما از هرگونه فشار خودداری میکنید .

6 – فشار غیرضروری به سینه شما وارد می نماید و میتواند مشکلاتی را تولید نماید :
تحت عنوان یک زن , این حیاتی است که بدانید کدام حالت برای داشتن سینه های سالم خوبتر است . کارشناسان می‌گویند فشار غیرضروری به سینه ممکن است در برخی موردها سبب درد شود . از سمت دیگر , خوابیدن به شکم می‌تواند به مرور زمان سبب سوزش سینه ها شود , چون کشش ارگانیک آن‌ها را به سمت پایین می‌کشد .

خوب تر است :

سعی نمائید روی پشت خویش بخوابید . این فعالیت همینطور به شما یاری می نماید سینه های خود را آهسته نگه دارید , فارغ از این‌که فشار دیگری به سینه وارد شود .

همه چیز در مورد قرص LD و عوارض آن در خانم ها

Previous article

مصرف ناکافی صیفیجات چه بلایی بر بدن می آورد؟

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *