اخبار پزشکی

خاصیت سیر برای پیشگیری از بیماری ها

ادعاهای دارویی متعددی در رابطه سیر و درمان بیماری ها بسیار موجود هست . هزاران سال است که از سیر در سراسر دنیا به کار گیری می شود . سابقه نشان می‌دهد که سیر در ساخت هرم های جیزه , حدود 5000 سال پیش , در حالا به کار گیری بود .

پزشك یونان باستان , بقراط ( حدود 460 – 370 گذشته از به دنیا آمدن مسیح ) , كه روز جاری تحت عنوان ( بابا طب غربی شناخته می شود , سیر را برای طیف وسیعی از موقعیت و بیماری ها تجویز كرد . بقراط به کارگیری از سیر را برای درمان مشکلات تنفسی , انگلها , هضم ضعیف و خستگی اشاعه کرد .

اینک , سیر به صورت گسترده ای برای موقعیت متعدد مرتبط با سیستم خونی و قلب , از جمله تصلب شرایین ( طاقت فرسا شدن سرخرگها ) , کلسترول بالا , یورش قلبی , بیماری عروق کرونر قلب و فشار خون بالا از سیر استعمال می شود .

امروزه سیر هم در بعضا اشخاص برای پیشگیری از سرطان ریه , سرطان پروستات , سرطان پستان , سرطان معده , سرطان رکتوم و سرطان روده بزرگ استعمال می شود .

در‌این مقاله مزایای تن درستی بالقوه سیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پژوهش ها مرتبط با بدین داعیه را پوشش می‌دهد .

خاصیت سیر :

فوایدسیر , سیر خاصیت
سیر , به صورت گسترده تحت عنوان مزه دهنده در خوراک به کار گیری می شود

1 . سیر دارنده ترکیباتی با خاصیت دارویی حاذق است :

سیر یک گیاه از خانواده پیاز است . هر قسمت یک بوته سیر را میخک می نامند . نزدیک به 10 – 20 میخک در یک بوته سیر موجود هست . سیر در بخش اعظمی از نقاط دنیا به کارگیری می شود و به دلیل بوی توانمند و مزه خوشمزه یک ماده دوستداشتنی در پخت و پز است .

با این وجود , در حین مورخ باستان , بزرگترین کاربرد سیر از حیث تن درستی و داروهای آن بوده است .

پژوهشگران اکنون میدانند که بیشتر فواید تندستی سیر ناشی از ترکیبات گوگرد است که در هنگام خرد شدن یک میخک سیر ساخت می شود . ممکن است مشهورترین آن دارای اسم و رسم به آلیسین باشد . با این وجود , آلیسین یک مخلوط ناپایدار است که صرفا به صورت خلاصه در سیر نو موجود هست .

ترکیبات دیگری که ممکن است در مزایای تن درستی سیر نقش داشته باشند عبارتند از : دیالیل دی سولفید و اس – آلل سیستئین . ترکیبات گوگرد نتایج از سیر از دستگاه گوارش وارد تن شده و در تمام تن پخش می نماید , جایی که اثرات بیولوژیکی توانا خویش را اعمال می نماید .

2 . سیر فراوان مغذی است البته کالری مقداری دارااست :

یک میخک ( 3 گرم ) سیر نپخته دربردارنده :

منگنز : 2 % از بها روزمره ( DV )

ویتامین B6 : 2 % از DV

ویتامین C : 1 % DV

سلنیوم : 1 % DV

فیبر : 0 . 06 گرم

مقادیر قابل توجهی کلسیم , مس , پتاسیم , فسفر , آهن و ویتامین B1

این دارنده 4 . 5 کالری , 0 . 2 گرم پروتئین و 1 گرم کربوهیدرات است .

سیر همینطور دربردارنده مقادیر یه خرده از مواد پرخاصیت دیگر است . در حقیقت , تقریباً کلیه چیز مایحتاج شمارا مشتمل بر می شود .

فوایدسیر , سیر خاصیت
سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در اشخاص دارنده فشار خون بالا داراست

3 . سیر می‌تواند با بیماری از جمله آنفولانزا پیکار نماید :

کامل کننده های سیر برای تقویت کارایی سیستم ایمنی تن شناخته شده‌است .

یک مطالعه بزرگ 12 هفته ای نشان اعطا کرد که یک کامل کننده سیر روزمره 63 درصد آنفولا‌نزا را در مقایسه با داروها کاهش می‌دهد . ميانگين ارتفاع علايم سرماخوردگي نيز 70 % كاهش يافت .

یک مطالعه دیگر نشان بخشید که مصرف سیر ( 2 . 56 گرم طی روز ) تعداد روزهای مریض دچار به آنفولا‌نزا یا این که آنفولا‌نزا را 61 % کم کرده است . با این وجود , یک بررسی فیض گیری کرد که شواهد کفاف نمی دهد و پژوهش ها بیشتری اضطراری است . علیرغم نداشتن شواهد کارکشته , اضافه کردن سیر به رژیم غذایی در صورتی‌که اکثر اوقات مبتلا آنفو لانزا گردید ممکن است بها آزمون کردن را داشته باشد .

4 . ترکیبات فعال جان دار در سیر سبب ساز کاهش فشار خون می شود :

بیماری ها قلبی عروقی مثل سکته های قلبی و سکته های مغزی مطرح ترین قاتلان دنیا می باشند . فشار خون بالا یکی مهم ترین دست اندرکاران تولید کننده این بیماری ها است . مطالعات انسانی نشان داده است که کامل کننده های سیر تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون در اشخاص دارنده فشار خون بالا دارااست . دوزهای تکمیل کننده برای داشتن اثرات مناسب بایستی تقریبا دوچندان باشند . اندازه مایحتاج هم اندازه حدود چهار میخک سیر در طول روز است .

فوایدسیر , سیر خاصیت
سیر LDL را کاهش می‌دهد ولی تأثیر قابل توجهی در HDL ندارد

5 . سیر میتواند کلسترول LDL را کم کند :

سیر تراز کلسترول را بهبود می‌بخشد , که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ها قلبی را کم کند . برای افرادی که کلسترول بالایی دارا‌هستند , به لحاظ می‌رسد تکمیل کننده های سیر حدود 10 تا 15 درصد کلسترول کل و یا این که LDL را کاهش میدهد .

با نگاهی به کلسترول LDL ( ( بد ( ) و HDL ( ( عالی ( ) , به لحاظ می‌رسد که سیر LDL را کاهش می‌دهد البته تأثیر قابل توجهی در HDL ندارد . مرحله بالای تری گلیسیرید یکی دیگر از عامل ها خطرناک شناخته شده برای بیماری ها قلبی است .

6 . سیر دربردارنده آنتی اکسیدان هایی است که به خودداری از آلزایمر و زوال عقل یاری می نماید :

سیر دربردارنده آنتی اکسیدان هایی است که از مکانیسم های نگهدارنده تن در قبال زخم اکسیداتیو پشتیبانی می نمایند . نشان داده شده‌است که مقادیر دوچندان تکمیل کننده های سیر منجر ارتقا آنزیم های آنتی اکسیدانی در بشر می شود و همینطور استرس اکسیداتیو را در کسانی که فشار خون بالا دارا‌هستند کاهش میدهد .

اثرات ترکیبی در کاهش کلسترول و فشار خون و همینطور خاصیت آنتی اکسیدانی , ممکن است خطر ابتلا به بیماری ها مشترک مغز نظیر آلزایمر و زوال عقل را کم کند .

7 . سیر ممکن است به معاش بیش تر یاری دهد :

تأثیرات بالقوه سیر بر ارتفاع قدمت , اساساً غیر ممکن است . البته با اعتنا به تأثیرات مفیدی که بر فاکتورهای حیاتی خطر مثل فشار خون می‌گذارد , سنجیده است که سیر قادر است به شما در معاش بیشتر یاری دهد .

این حقیقت که قادر است با بیماری عفونی رویا رویی نماید هم استدلال مهمی است , چون اینها علل شایع مرگ علی الخصوص در اشخاص پیر یا این که اشخاص دارنده سیستم ایمنی با ایراد عملکردی است .

چه‌طور چاق شویم؟

Previous article

چه‌طور قهوه بر فشار خون ما اثر می گذارد؟

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *